Қазақстанның индустриялық-технологиялық дамуы – біздің ортақ болашағымыз үшін
Кеше Астанада «Нұр Отан» халықтық-демократиялық партиясының кезектен тыс ХІІ съезі өтті. Онда негізгі болып «Нұр Отанның» 2009-2012 жылдарға арналған іс-әрекеттер стратегиясы туралы мәселе қаралды. Съезде Қазақстан Республикасының Президенті, партия Төрағасы Нұрсұлтан Назарбаев сөз сөйледі.
Нұрсұлтан НАЗАРБАЕВ:
Қазақстанның индустриялық-технологиялық дамуы – біздің ортақ болашағымыз үшін
Құрметті нұротандықтар!
Қадірменді съезд қонақтары!
Қазақстандағы ең ірі саяси ұйым, көшбасшы партия – «Нұр Отан» партиясының кезектен тыс 12-ші съезі, партияның 10 жылдық мерейтойы еліміздің төрт құбыласы түгелденген, кемелдену кезеңімен дөп келіп отыр.
Олай дейтінім, саяси сахнада салмақты орнымыз бар. Сайлауалды уәделерімізді толықтай орындап келеміз. Келесі жылдың басында Еуропадағы қауіпсіздік пен ынтымақтастық ұйымына төрағалық етуіміз жаһандық ауқымдағы беделіміздің үлкен көрсеткіші болып саналады. Бұл үшін біз сол ұйымға мүше барлық мемлекеттерге шын ризашылық алғысымызды айтуымыз керек. Ең бастысы біз бірлігі жарасқан халықпыз.
Осының барлығы – біздің жеке шаңырақ көтергеннен кейінгі жанкешті еңбегіміздің, толағай табысымыздың ең толымдысы әрі баға жетпес құндылығы, ел егемендігін баянды етудің берік қамалы, тәуелсіздік жүрегіне қан жүгірткен сарқылмас қуат көзі.
Осылайша, тыңнан түрен салып дамудың даңғыл жолына түсу барысында түбінде «ақыл, қайрат бәрін жеңбек» деп ұлы Абай айтқандай, талай қиюы қашқан қиындықтарды бастан кеше отырып, қисынына келтірдік. Осы істердің барлығында «Нұр Отан» партиясы көшбасшылық танытып, қоғамдағы әр түрлі күштердің ұйтқысына айналды.
Құрметті съезд делегаттары!
Шексіз-шетсіз дүние жоқ. Халқымыз «Бір аштықтың бір тоқтығы бар» дейді. Әлемді шарпыған дағдарыс та аяқталады. Бұл уақытша ғана құбылыс. Мұндай дағдарыс адамзат өмірінде алғаш рет болып отырған жоқ. Өткен ғасырдың 30-шы, 50-ші, 70-ші жылдарын еске алатын болсақ, мұның барлығы болған.
Бірінші дүниежүзілік соғыстан кейін Осман империясы құлап, Түрік республикасы «мемлекет болып қала ма, жоқ па» деген сұрақпен бетпе-бет қалған кез болды. Сол кезде Ататүріктің үндеуімен бүкіл түріктің әйелдер қауымы қолдарындағы барын, тіпті сырғаларын, алқаларын мемлекетті сақтап қалу үшін сол күреске жұмсап, жинаған еді. Дәл сондай оқиға Корей Республикасында да болған. Аллаға шүкір, Қазақстанда ондай жағдай болған жоқ, болмайды да.
Он жыл бұрын ғана Азиялық қаржылық дағдарыстың салқынын сезіндік. Бірақ, біз сүрінбедік. Ол кездерде дәл қазіргідей қуат-күшіміз де жоқ еді.
Әрине, 10 жыл ішінде қол жеткізген жетістіктерді тізбелеп айтып шығу бүгін мүмкін емес. Ең бастысы – ұстанған бағытымыз бен жасаған іс-қимылымыздың өміршеңдігіне халық өзі көз жеткізді, баға берді. Алайда, бұл «бәрін тындырдық» деп тоқмейілсуге жол бермеуі керек.
Бүгін партияның 12-ші съезінде елдегі нақты жағдай тағы бір мәрте талқыға түсіп, өзекті мәселелерді шешудің тетіктері сараланды.
Халықтық тұғырнамада көрсетілген, ел алдында уәде еткен істерді дағдарыс жағдайында да одан әрі абыроймен атқару міндеті жүктеледі. Мұның бәрінен де біз зор табыстармен шығамыз деп сенеміз.
1. Жасампаздықтың он жылы қоғам мен ел игілігіне
Қымбатты достар, ниеттестер!
Қымбатты қонақтар!
Біз шетелдік саяси партияларға – Қазақстанға достас елдердегі біздің әріптестерімізге біздің съезге өз делегацияларын жібергені, құттықтаулар жолдағаны үшін алғыс білдіреміз. Біз олардан өз атымызға қолдау сөздерін естідік.
Біз бұл партияларға және осы елдердің халықтарына барша игіліктерді, барша жақсы атаулыны және өркендеуді тілейміз!
Бүгін осында көптеген проблемалар көтеріліп, бірталай ұсыныстар айтылды. Барлық ұсыныстар қызықты екен және олар біздің бәріміздің Отанымыз үшін жанымыз ауыратынын көрсетеді.
Сіздер айтқан лебіздер «Нұр Отан» нағыз патриоттардың, шынайы мемлекетшілдердің бірлестігі екенін тағы да қуаттап берді.
Біздер - нұротандықтар, еліміздің және қоғамымыздың тағдырына бейтарап қарай алмаймыз!
Қазір мен бұдан 10 жыл бұрын партияның І съезінде айтқан сөздерімді сіздердің естеріңізге салғым келеді:
«Дағдарыс деген ешқашан мәңгілік болмайды, ол уақытша құбылыс. Кімде кім осы дағдарыстардан аман шықса, ол содан кейін бұрынғыдан да өркендей түседі».
Өмір бұдан 10 жыл бұрын айтылған осы сөздердің шынайылығын көрсетіп берді. Бұл сөздер біздің бүгінгі нақтылығымыз үшін, біздің қазіргі жағдайымыз үшін қандайлық өзекті десеңізші!
Бүгінде біз бұдан 10 жыл бұрын Азиядан басталған дағдарысты бастан кешіп жатқанға ұқсас жағдайда тұрмыз.
Иә, жағдайлар ұқсас, алайда Қазақстан кешегі күнгісіне тіпті де ұқсамайды! Сондықтан, делегаттар айтқандарындай, ауылда бұл дағдарыс сезілмейді де. Мұндай әзірлікті біз осындай күтпеген кезеңдер жағдайына жүргізгенбіз, сондықтан қазір дағдарысты бәрі бірдей сезініп отырған жоқ.
Ол кезде, бұдан 10 жыл бұрын, біз Кеңес Одағы күйреген, өндірістік база іс жүзінде мүлдем жоқ және құлдырап біткен экономика жағдайында тәуелсіз Қазақстанымызды асқан қиындықпен тұрғыза алдық. Бізде іс жүзінде инфрақұрылым болмады, зауыттарымыз тоқтап тұрды, дүкендеріміздің сөрелері қаңырап, балаларымыз бүрсең қақты. Жаман атаулы әрдайым тез ұмытылады.
Ол кезде, бұдан 10 жыл бұрын, бізді азиялық дағдарыс қалтыратып бақты – энергия ресурстарының бағасы бірнеше есе құлап түсті. Мұнайдың бір баррелі 10 доллар тұрды!
Алайда біз жауапкершілікті өз мойнымызға алып, әрбір қазақстандықтың тұрмысын жақсартуға бағытталған бірқатар реформаларға бастамашы болып, экономиканы түбегейлі жаңғыртуды бастадық.
Бұл өзіндік бір ақиқат сәті еді.
Бұл сәтте күн тәртібінде басты мәселенің – Қазақстан болашақта қандай болады және біз өз мемлекеттілігімізді сақтай аламыз ба деген мәселенің шешімі тұрды.
Ол кезде, бұдан 10 жыл бұрын, басымызға жауған сынақтарға қарамастан, біздің ұнжырғамыз түскен жоқ, дүрбелеңге салынбадық, қайта, бірлесіп, бекемденіп, сапалық жаңа деңгейге көтерілдік. Бізге басты көмекші – уақыт сынынан өтіп, талай қиындықтарда шыңдалған біздің бірлігіміз болды. Біздің елімізде тұратын барша 130 ұлт пен ұлыстың бірлігі болды.
Бұл – ең құнды ресурс деп санаймын, соның арқасында біз қазіргі қиындықтарды да еңсере аламыз!
Алайда бүгінде артымызға бұрылып қарасақ, бұдан он жыл бұрын біз сол қиындықтарға төтеп беріп қана қоймаппыз, сонымен бірге болашақ табыстарымыздың негізін қалай да алыппыз.
10 жылда ел ІЖӨ-сі іс жүзінде 8 есеге ұлғайды.
10 жылда жан басына келетін ІЖӨ 1000 доллардан 8400 долларға дейін өсіп, Орталық және Шығыс Еуропаның бірқатар мемлекеттерінің көрсеткіштерімен теңелді.
10 жылда сыртқы сауда айналымы 10 есе ұлғайды. Шағын кәсіпкерлікке инвестициялардың жалпы өсімі 2000 жылдан бастап 23 есе дерлік ұлғайып, 2008 жылы 1,5 триллион теңге шамасын құраған.
10 жылда денсаулық сақтау мен білім беруді қаржыландыру 8,5 есеге ұлғайған.
Бұдан бар-жоғы 5 жыл бұрын елде Интернетті пайдаланушылар бірнеше мың болса, бүгінде олар 2 миллионнан асып жығылады.
Қазір іс жүзінде әрбір мектепте жаңа толқындағы компьютерлер жұмыс істейді, мектептердің 98 пайызы Интернет желісіне қосылған.
Иә, бүгінде бізде бір кездері тіпті армандай алмаған көп нәрселер бар.
Мен қазақстандық балаларымыздың күлкісін көрген кезде өзімді бақытты сезінемін!
Жаңа зауыттар ашылып, жаңа жолдар төселген, осы заманғы үйлер, мектептер, ауруханалар салынып жатқан әрбір кезде мен мақтанышта боламын!
Біздің қазақстандық спортшылар жеңіс баспалдақтарына көтерілген, қазақстандық оқушыларымыз халықаралық олимпиадаларда алтын медальдарды жеңіп алған кезде, бүкіл әлем біздің таланттарымызға таңғалып тұрған кезде мен мақтанышта боламын!
Қазақстан көз алдымызда қалай өзгеріп жатқанын көрген кезде мен қуанышта боламын!
Өткен 10 жыл - бұл серпінділік уақыты, бұл Қазақстанның қауырт даму уақыты!
Бүкіл осы жылдарда біз мемлекеттігімізді нығайтуға көп күш пен қаржы жұмсадық, біз инфрақұрылымды дамыттық, біз экономикалық бұлшық еттерімізді өсірдік!
Жаңа елордамыз Астананың салынуы посткеңестік кеңістіктегі ауқымы жағынан ең алып та жасампаз жоба болды.
Астана – бұл осы заманғы Қазақстанды дамытудың, біздің ортақ табыстарымыздың, бақ-берекеміз бен сенімді болашағымыздың символы!
Бүгінгі жиналысқа «Нұр Отан» ХДП-ның делегаттарымен бірге барлық әкімдер қатысып отыр. Бес мың адамға арналған Тәуелсіздік сарайын көрсін деп, оларды осында шақырдық. Мұндай сәулетті Сарай Қазақстан түгілі, осы өңірде жоқ. Барлық ауқымды іс-шаралар енді осы Сарайда өткізілетін болады. Міне, бұл Астананың көркейіп, дамып, өсіп-өркендеуінің белгісі, болашаққа басқан қарышты қадамының айқын көрінісі болып табылады.
Біз көп нәрсе жұмсадық және көп нәрсеге қол жеткіздік, алайда енді дамудың жаңа кезеңінде бізге жаңа басымдықтарды анықтау қажет болады.
2. Партияның дағдарысты еңсерудегі рөлі
Партия үшін қазіргі электоратаралық кезең бұрын-соңды болмаған әлемдік қаржы дағдарысымен сәйкес келді. Бізге әзірленген даму бағдарламасынан уақытша бас тарта тұрып, қиындықтарды еңсеруге барлық күшті жұмылдыруға тура келді. Сондықтан да партияның он екінші съезі күрделі уақытта өтіп отыр.
Күн тәртібінің негізгі мәселесі – «Нұр Отан» партиясының әлемдік дағдарыс салдарын еңсерудегі және Қазақстанды жаңартудағы рөлі. Бұл туралы мен осы жылдың наурызындағы өз Жолдауымда егжей-тегжейлі айтқанмын.
Осы жолғы қиындықтардың бастау көзі біздің қателіктерімізде ғана емес, олар елдің ішінде емес, қайта, әлемдік экономика мен қаржы жүйесінің сәйкессіздігінде болып отыр, бұл сәйкессіздіктер түбегейлі реформаларды қажет етеді. Бұл туралы мен «Дағдарыстан шығу кілті» атты мақаламда жазғанмын.
Біз бәрін дұрыс істедік. Нарық экономикасын дамыттық, инвестициялар тарттық, даму институттарын құрдық. Дер кезінде Ұлттық қорды қалыптастырдық, қажетті резервтер жинақтадық.
Қазақстан дағдарысқа қарсы шараларды жедел іске асыруға кіріскен әлемдегі алғашқы мемлекеттердің бірі болды.
2008 жылдың аяғына қарай сыртқы инвестициялар мен несиелердің көптеген көздері жабылды, мұнай мен металдардың әлемдік бағасы құлдырап түсті, мұның өзі шикізат экспортынан түсетін табыстардың қысқаруына соқтырды.
Осындай күрделі жағдайда менің тапсырмам бойынша Үкімет бірінші және екінші тұрақтандыру жоспарларын қабылдады.
Екінші жоспардың ғана шараларын іске асыруға Ұлттық қордан 2,7 триллион теңгеден астам қаржы бөлінді, мұның өзі Қазақстан ІЖӨ-нің 14 пайызымен шамалас.
Партияның Парламенттегі фракциясы дағдарысқа қарсы заңдар пакетін жедел, жан-жақты қарауды және қабылдауды қамтамасыз етті. Үкімет пен Парламенттің үйлесімді өзара ықпалдастығы қамтамасыз етілді. Үкімет белгіленген шараларды белсене жүзеге асыруда.
Соңғы екі жылда әлемдік дағдарысқа қарсы тұру жөнінде үлкен шаруа тындырылды, сондықтан да біз оның оң нәтижелерін көре бастадық.
Қаржы жүйесінің тұрлаулылығы қамтамасыз етілді, мұның өзі экономиканың нақты секторын несиелеуді қайта бастауға мүмкіндік берді.
Экономиканың дағдарыстан барынша зардап шеккен салаларында тұрақтылық белгілері көріне бастады. Ұзақ тоқтап тұрудан кейін құрылысқа жан бітті.
Қаражат тапшылығына қарамастан, өткен жылы 1,5 триллион теңгеден астам сомаға 213 инвестициялық жоба іске қосылды. 8,5 триллион теңге сомасының 382 жобасы іске асырылу кезеңінде.
Мен соңғы айларда ғана біздің шетелдік әріптестерімізбен келіссөздер жүргізіп, 15 миллиард доллардан астам тікелей шетелдік инвестицияларды тарту туралы уағдаластыққа қол жеткізілді.
Біз озық реформаларды: салық, бюджет, әкімшілік, кеден реформаларын жүргіздік.
Мемлекеттік активтер бір қолға – «Самұрық-Қазына» ұлттық әл-ауқат қорына жинақталды, сондай-ақ Ұлттық қор дер уақытында құрылды.
Нақ «Самұрық-Қазына» бюджеттік қаражатты экономиканың нақты секторына дейін жеткізудің мемлекеттік тетігіне айналды.
Мемлекеттік сатып алулардағы «қазақстандық үлесті» өсіруге қажетті барлық іс атқарылды.
Қатаң экономикалық қыспақ жағдайында біз бұрын қабылданған әлеуметтік міндеттемелердің бірде-бірінен бас тартқан жоқпыз. Оның үстіне жоспарланғанындай, бюджеттік сала қызметшілері жалақысының, зейнетақылар мен әлеуметтік жәрдемақылардың мөлшері биылғы жылы шамамен 30 пайызға өсірілді. Келесі жылы да дәл осылай болады.
Партияның тұрақтылықты қамтамасыз етудегі, қабылданған шараларды түсіндіріп, ел өңірлерінде бөлінген қаражаттың жұмсалуына бақылауды қамтамасыз етудегі рөлін айрықша атап өткім келеді.
Қазақстан халқына наурыздағы Жолдауымда мен экономиканы одан әрі жаңғыртудың және ТКШ нысандарын, әлеуметтік инфрақұрылымды, жолдарды ретке келтіру жөніндегі жұмыстарды ұйымдастыру арқылы жұмыспен қамту стратегиясын іске асырудың жаңа жоспарын ұсындым. Бөлінетін қаржы нақ жергілікті орындарға жіберіледі, бұрын мұндай болмайтын. Мұның бәрі әрдайым қалдық қағидаты бойынша қаржыландырылатын. Қазір біз тылымызды алға сүйреу үшін бұған назар аударып отырмыз. Әкімдердің осы ақшаны тиімді пайдаланып, өздерін жақсы қырынан көрсету мүмкіндігі болады.
Жоғарыдағы идеялар қоғамда ыстық ықылас туғызды, оларды көптеген шетелдік сарапшылар оң бағалады. Үкімет пен әкімдер бұл жоспарды іске асыруға кірісті, мұның өзі көптеген жаңа жұмыс орындарын ашады.
Дағдарысқа қарсы шараларды іске асыру жөніндегі жұмыстың барысы туралы өз сөзінде ел Премьер-Министрі баян етті.
Бірақ та жүзеге асырылып жатқан барлық шаралар – бұл дағдарысқа қарсы шаралар. Ал бізге одан әріге ілгерілеу керек!
3. Экономиканы дағдарыстан кейін дамыту міндеттері
Әлемдік дағдарыс біздің экономиканың осалдығын тағы да қуаттап берді. Бұл, ең алдымен, оның кеңестік кезеңде тарихи қалыптасқан бірыңғай шикізатқа тәуелділігі. Айта кетейік, барлық посткеңестік мемлекеттер, соның ішінде Ресей де бұдан зардап шегуде. Өңдеу өнеркәсібінің ІЖӨ-дегі үлесі төмен болып қалуда. Ғылымның дамуы, ғылымды қажет ететін технологияларды ендіру баяу қарқынмен жүруде.
Экономиканы әртараптандыру барлық билік органдарының нақты басымдығына және елдің жалпыұлттық идеясына айнала қоймады.
Мұның негізгі үш себебін атап көрсетуге болады.
Біріншіден, өңдеу өнеркәсібінде сыртқы инвестицияларға сеніп отыру еңсерілген жоқ. Шикізат ресурстарына жоғары бағалар шетелдік инвесторлар үшін шикізаттық емес салалардың тартымдылығын төмендетіп жіберді.
Ішкі ресурстарға арқа сүйеу үшін елеулі жұмыстар жүргізілмеді.
Екіншіден, Үкімет кәсіпкерлер үшін қолайлы бизнес ахуалды, өндірістің негізгі факторларының қол жетімділігін қамтамасыз ету жөнінде көп айтқанымен, жұмысты аяғына дейін жеткізген жоқ. Тіпті еркін экономикалық аймақтар үшін басқа елдерде жасалып жататынындай барлық жағдайлар туғызыла қоймады.
Үшіншіден, мемлекеттік аппараттың жұмысын тиімсіз ұйымдастыру, министрліктер мен әкімдіктердің бизнеспен өзара ықпалдастығының әлсіздігі, экономиканы әртараптандыру үшін жауап беретін біртұтас отандық органның жоқтығы өзінің теріс рөлін атқарды.
Банк секторы дағдарыс импульсінің нақты секторға таралуының жапсарлас реакциясын туғызған сыртқы есеңгіретудің «өткізгішіне» айналып, еркін нарықтың тексеруінен өте алмады.
Соның салдарынан дағдарыс жағдайында барлық шығындарды «соңғы аралықтағы кредитор» ретінде мемлекет өтеуге мәжбүр болды. Банкроттық шегіне жеткен банктерді құтқаруға, халықтың салымдарына қолдау білдіруге, үлескерлерді қорғауға, шағын және орта бизнеске қолдау білдіруге тура келді.
Осының бәрінен Үкімет пен барлық әкімдіктер қорытынды шығаруы, баршасы қалай орындалатынына шаралар белгілеуі тиіс.
Бүгінде дағдарыс бәрін өз орнына қойып шықты. Сондықтан да қазір жаңа уақыт туып келеді, әлемдік экономикалық жүйе өзгеруде, қателіктер құны қауырт өсуде, барлық бағыттардағы бәсекелестік күшейе түсуде. Дағдарыс экономиканы әртараптандыруға баламаның жоқ екенін нақты көрсетіп берді.
Бүгін «Нұр Отан» партиясының қарауына мен Қазақстан экономикасының дағдарыстан кейінгі серпінді секіру жоспарының базалық қағидаттарын ұсынамын.
2010 жылдың бірінші қаңтарынан бастап «Қазақстан-2030» Стратегиясының аясында біз индустриялық-инновациялық жедел даму бесжылдығын бастаймыз.
Біз әлемнің барлық мемлекеттерінде өткен ғасырдың басында болған индустрияландыру туралы емес, инновациялық индустрияландыру туралы айтып отырмыз. Біздің индустрияландыру әлемдік экономиканың қазіргі даму ғұрпына сәйкес болуы тиіс.
Бұл үдерісте экономиканы мемлекеттік жоспарлау мен ынталандырудың рөлі күшейетін болады. Сонымен бірге адал бәсекелестік, жеке меншікке қол сұғылмаушылық және іскерлік бастамашылдықты ынталандыру секілді еркін нарықтың арқаулық қағидаттары бұлжымастан қалады.
Солай болса-дағы жеке бастамашылық пен нарықтық экономиканың қол сұғылмаушылығы қазір үлкен күмәнге салынуда. Көптеген дамыған мемлекеттер өздерінің аса ірі кәсіпорындары мен банктерін ұлт меншігіне айналдыруда. Бүкіл Еуропада жоспарлау туралы айтып жатыр.
Сондықтан бізге өз жолымызды іздеу керек. Қазақстанды инновациялық индустрияландыру міндеттерін орындау үшін біз өзіміздің нақты мүмкіндіктерімізді негізге алуға тиіспіз. Кәсіпорындардың тауарлары бір жерлерде сатылуы, бәсекеге қабілетті болуы тиіс. Және де біз сыртқы рыноктарда немен тартымды болатынымызды ойластыру керек.
Үкімет өз күш-жігерін мына бағыттарға шоғырландыруы қажет.
Бірінші. Бұл – АӨК және ауылшаруашылық өнімдерін өңдеу.
Бізге бүкіл әлемде азық-түлік тауарларына деген сұраныстың өсуін және бағаларының артуын ескере отырып, аграрлық секторды технологиялық қайта жарақтандыруға және кең ауқымды жаңғыртуға қайта бағдарлану қажет.
Бұл үшін бізде барлық жағдайлар бар.
Өткен бірнеше жыл қуатты аграрлық-индустриялық базаны құруға арналды. Ауыл тізерлеуден аяғынан нық тұрды, жаңа техникамен және технологиялармен қайта жарақтанды. Сол арқылы Қазақстан алғаш рет азық-түлік астығын ірі экспорттаушыға айналды, ал ұнды экспорттау жөнінен біз бірінші орынға шықтық.
Бүгінгі күні ауылшаруашылық өнімдерін өңдеу саласында құны 150 миллиард теңгеге жуық 170 жоба іске асырылуда. Олардың 96-сы биылғы жылы аяқталады.
Олардың арасында Солтүстік Қазақстан облысындағы ірі тауарлы сүт фермасы, Ақмола облысындағы құс фабрикасы, Ақтөбе облысындағы жылыжай кешені, Батыс Қазақстан облысындағы мал семірту алаңы, Амирабад портындағы (Иран) астық терминалы бар.
Аграрлық сектор экономиканы әртараптандыруға және экспортқа нақты үлес қосады.
Сондықтан да біздің ортақ міндетіміз – 2015 жылға қарай ауылшаруашылық өнімдерінің үлесін экспорттың жалпы көлемінде 8 пайызға дейін жеткізу.
Аталған және басқа жобалардың есебінен агроөнеркәсіптік кешеннің жалпы қосылған құны ең таяудағы уақыттарда кем дегенде 16 пайызға ұлғайтылып, 10 мыңнан астам жұмыс орны құрылуы тиіс.
Екінші. Құрылыс индустриясын дамыту және құрылыс материалдарын өндіру.
Қазақстан серпінді даму үстіндегі ел. Елорда ғана салынып жатқан жоқ, басқа қалалар да өсіп келеді.
Өткен жылы ғана құрылыс материалдарын шығаратын 45 жаңа зауыт іске қосылды. Мұның өзі 3,5 мыңнан астам жұмыс орнын құруға мүмкіндік берді.
Алайда бүгінде біз құрылыс материалдарының 50 пайыздан астамын әлі де импорттап келеміз. Бұл құрылыс секторының қажеттіліктерін қамтамасыз ету үшін өзіміздің өндірістік базамызды – осы заманғы цемент зауыттарын, әйнек табақтары, өңдеу материалдары, темір-бетон және керамикалық бұйымдар өндірісін дамыту қажет болып тұрғанда солай істелуде.
2015 жылға қарай ішкі өндіріс есебінен рынок тұтынысының 80 пайыздан астамы қанағаттандырылуы тиіс.
Құрылыс кешенінің жалпы қосылған құны кем дегенде 76 пайызға ұлғайтылатын болады.
Үшінші. Мұнай өңдеуді және мұнай-газ секторының инфрақұрылымын дамытқан жөн.
Бұл салада қазірдің өзінде бірқатар ірі жобалар іске асырылуда. Үстіміздегі жылы Қазақстан-Қытай мұнай құбырының екінші кезегінің құрылысын аяқтау және пайдалануға беру жоспарланып отыр, ол Каспий мұнай өндіру өңірін Батыс Қытаймен жалғастырады. Бізде жаңа экспорттық тармақ пайда болады.
2011 жылы битум зауыты пайдалануға берілуі тиіс. 2012 жылдың аяғына дейін еліміздің бүкіл оңтүстігін газбен қамтамасыз ететін Бейнеу-Бозой-Ақбұлақ магистральдық газ құбырының құрылысын аяқтау керек.
Атырау, Шымкент және Павлодар мұнай өңдеу зауыттарының толық жаңғыртылуын жеделдетіп, олардың жиынтық қуатын жылына 17 миллион тоннаға дейін жеткізу қажет.
2014 жылға қарай отандық мұнай өңдеу зауыттары жоғары сапалы мұнай өнімдеріне – жанармай мен авиакеросинге деген ішкі сұранысты толық қамтамасыз етуі тиіс.
Тұтастай алғанда отын-энергетикалық кешеннің жалпы қосылған құнын кем дегенде 30 пайызға арттыру міндетін қоямын.
Төртінші. Металлургияны дамыту және дайын металл өнімдерін шығару.
Қазір біз тоқсаныншы жылдардың басында қираған сала құрылымдарын белсенді қалпына келтіруді жүргізудеміз.
Соңғы екі жылда алғашқы алюминийді өндіру жөніндегі электролиз зауыты бірінші кезегінің құрылысы, сортты прокат, жоғары сіңімді тантал ұнтақтары, хром рудасын байыту өндірісін ұйымдастыру секілді бірқатар ауқымды жобалар қазірдің өзінде іске асырылды.
Бүгінде жалпы құны 1,6 триллион теңгеден астам, 11 мыңдай жұмыс орнын құру әлеуеті бар тағы 26 жоба өндірісте тұр.
Бұлар – поликристалды кремний өндіру жөніндегі зауыт, алюминий зауытының екінші кезегі, түйіршіктелген шойын өндірісін ұйымдастыру, Тараз металлургия зауыты негізінде ферромарганец өндірісін кеңейту және жаңғырту, болат өндірісін екі есе ұлғайтатын «Миттал Стил-Теміртау» жаңа металлургия кешенінің құрылысы.
Біздің ортақ міндетіміз – 2015 жылға қарай металлургия өнеркәсібінің өнімдерін өндіру мен экспорттау көлемін екі есе ұлғайтуды қамтамасыз ету.
Қайта өңдеуді тереңдету және жаңа бөліністі құру есебінен металлургияның жалпы қосылған құны кем дегенде 107 пайызға өсуі тиіс.
Бесінші. Химия, фармацевтика және қорғаныс өнеркәсібін жедел дамытқан жөн.
Химия саласында бір триллион теңгеден астам сомаға барлығы 18 жоба іске асырылуда.
Келесі жылдың өзінде хлор, каустикалық сода және күкірт қышқылы, азот, фосфор және калий минералды тыңайтқыштары, синтетикалық жуу заттары өндірісін ұйымдастыру жөніндегі жобаларды іске асырудың белсенді сатысына көшу қажет.
Интеграцияланған газ-химия кешенін салу жөніндегі жұмыс жеделдетілуі тиіс.
Фармацевтика саласында бір ай мерзімде өзіміздің дәрілік препараттар – вакциналар, инсулин, антибиотик және басқаларын өндіру жөніндегі зауытты салу мәселесін әзірлеу керек.
Мен Үкіметтің алдына нақты міндет – 2014 жылға қарай дәрілік препараттарды ішкі тұтынудың 50 пайыздан астамын отандық өндіріс есебінен қамтамасыз ету міндетін қоямын.
Мемлекеттік қорғаныс тапсырысы да отандық өндіріспен қамтамасыз етілуі тиіс. Ел қорғанысын нығайту – мемлекеттің тікелей міндеті.
Алғашқы қадам қазірдің өзінде жасалды, өткен жылы 4 жаңа кәсіпорын құрылды, кезекте тағы 5-і тұр.
Үкіметке, Қазақстанда тиісті өндірістерді құруды ескере отырып, Қарулы Күштерді технологиялық жаңғыртуға бағытталған арнаулы бағдарлама әзірлеуді тапсырамын.
Алтыншы. Бұл – таза энергетиканы дамытуды қоса алғандағы энергетика. Қазірдің өзінде өңірлердің энергия қуаттарын кеңейту және Ұлттық электр жүйесін дамыту жөніндегі жобалар іске асырылуда.
«Солтүстік Қазақстан-Ақтөбе облысы» электр жеткізу желісі пайдалануға берілді, «Солтүстік-Оңтүстік» электр жеткізудің екінші арнасының құрылысы аяқталып келеді.
Еліміздің батыс өңірі басқа елдерден электр энергиясын жеткізуге бұдан былай кіріптар болмайды. Ал елдің оңтүстігі қажетті энергиямен толық қамтамасыз етілетін болады.
Екібастұз 2-ГРЭС-ін қайта жарақтау мен кеңейту жөніндегі жоба іске асырылуда.
Менің тапсырмам бойынша Мойнақ ГЭС-ін салу басталды, оны 2011 жылы аяқтау жоспарланып отыр.
Үстіміздегі жылы Самсунг және КЕПКО компаниялары консорциумының қатысуымен Балқаш ЖЭС-інің құрылысы басталуы тиіс. Бұл жөніндегі келісімге жуырда қол қойылды.
Жел күші мен күн сәулесін пайдалану есебінен энергияның қайта жаңғырту көздерін дамыту маңызды бағыт болып табылады.
Біз еліміздің электр энергиясына деген ағымдағы және болашақ сұранысын толық жабуға тиіспіз. Экономиканың энергиялық сыйымдылығы 2015 жылға қарай 10 пайызға кемітілуі тиіс.
Жетінші. Көлік және телекоммуникация инфрақұрылымын дамыту.
Біз «Батыс Еуропа-Батыс Қытай» транзиттік автожол дәлізін құруға кірісеміз. Оның біздің еліміз бойынша ұзақтығы 3,5 мың шақырымды құрайды. Оған халықаралық бес қаржы институты 3,5 миллиард доллар инвестициялайды. 2010 жылы осы жоба Қазақстанда 50 мыңнан астам жаңа жұмыс орнын құрады деп көзделуде.
Жол халық жиі қоныстанған оңтүстіктің төрт өңірі және Ақтөбе облысы бойынша өтіп, халықтың іскерлік белсенділігіне жан бітіреді.
Қорғас-Жетіген темір жолын салу басталады.
Қазақстандық экономиканың алға ілгерілеуін қамтамасыз ететін тағы бір инфрақұрылымдық жоба – Қазақстанда жабдықтарының жекелеген түрлерін өндіруді ұйымдастыра отырып, цифрлы телевизияны ендіру.
Барлық инфрақұрылымдық салаларды дамыту жөніндегі жоспарларымызды іске асыру бізге жалпы қосылған құнды 63 пайызға өсіруді қамтамасыз етуі тиіс.
Сайып келгенде, жоғарыда аталған басым бағыттар бойынша барлық ресурстарды теңдестіре жұмылдыру біздің экономикаға 7 триллион теңгеден асып жығылатын жылдық қосылған құнды қосымша құруға мүмкіндік береді.
Бүгінгі бағамен бұл іс жүзінде біздің ұлттық өнімнің 50 пайызын құрайды.
Бұл – өршіл, қажет және біздің халқымызға лайық міндет. Мұның өзі халқымыздың әл-ауқатын одан әрі жақсартуға жағдай жасалады дегенді білдіреді.
Қазақстанның, Беларусь пен Ресейдің Кеден одағы – бұл алғашқы маңызды да елеулі интеграциялық «қарлығаш». Мен оны құру жөніндегі жұмысты келесі жылы аяқтаймыз деген сенімдемін. Біздің елдеріміздің инновациялық индустрияландыруы үшін бізге бір-біріміздің алдымыздан өзіміздің ішкі рыноктарымызды ашу керек. Мұндай кооперация барлық мемлекеттерге пайдалы.
Аталған барлық жобалар құр сөз емес. Мен сіздерге ешқашан бос сөз айтқан емеспін. Барлық жобалардың есеп-қисабы жасалған, қаржымен қамтамасыз етілген. Осы ірі жобалардың айналасында сол құрылыстарға жағдай жасайтын мыңдаған бизнес-құрылымдар құрылады. Мен бізге қажетті әрі біз жүзеге асыра алатын нақты нысандарды айтып тұрмын. Бұл үшін сенімді сөрелік жағдайлар бар.
Алайда, Үкімет екі айлық мерзім ішінде біздің барлық көптеген бағдарламаларымызды талдаудан өткізіп, тек басымдыққа иелерін ғана қалдыруға тиіс. Бұл арада инновацияның басқа да бағыттары пайда болуы мүмкін.
Алдыңғы қатарлы технологияларды тартатын, инновациялар мен адам капиталына инвестиция салатын ең тиімді компанияларға мемлекет сатып алуға ұзақ мерзімді кепілдік беруге дейін бұрын-соңды болып көрмеген қолдау көрсетуі керек.
Жоспарларымыз күнбе-күн жүзеге асып отыруы үшін біз олардың орындалуына мониторингті қамтамасыз етуге тиіспіз. «Нұр Отан» партиясы бұл жұмысты өз бақылауына алуы тиіс.
Үкімет әкімдермен бірлесе отырып, Қазақстанның 2010-2020 жылдарға арналған Индустрияландырылу картасын әзірлеуі қажет.
Оған өңірлердің ресурстық арқауы мен инфрақұрылымды дамытуды өзектестіре отырып, өндіргіш қуаттарды ұтымды орналастырудың схемасын қосқан жөн болады.
Әртараптандыру үдерісінің негізгі үйлестірушісі ретінде Индустрия және сауда министрлігін нығайту керек.
Ендігі жерде әртараптандыру жөніндегі жұмыстың тиімділігі үшін бүкіл жауапкершілікті Үкіметке және Премьер-Министрдің тікелей өзіне жүктеймін, олар менің алдымда әр жарты жыл сайын есеп беріп тұратын болады.
Президент Әкімшілігі, «Нұр Отан» партиясы, министрлер мен әкімдер қойылған барлық міндеттердің орындалуын бақылауға алуы, түсіндіру жұмысын жүргізуі тиіс. Ол жұмысты индустрияландырудың мақсаты барлық қазақстандықтарға түсінікті болатындай, қазіргі кезеңде дамудың жалпыхалықтық идеясына айналатындай етіп жүргізу керек.
Біздің дағдарыстан кейінгі қатал бәсекеге шыдас бере алатындығымыз, өзіміздің экономикалық және саяси тәуелсіздігімізді сақтай алатынымыз осыған байланысты.
Мен сондай-ақ Ұлттық Банкке, Қаржылық қадағалау жөніндегі агенттікке және Үкіметке ұлттық қаржы архитектурасының жаңа тұжырымдамасын жасау және мен белгілеген бүкіл міндеттер кешенін шешу үшін ішкі ресурстарды тарту мәселесін пысықтауды тапсырамын.
Бүкіл басқару органдарының жұмысы қойылған мақсаттарды орындауға бағындырылатын болуы тиіс. Бұл үшін бізге:
- мемлекеттік басқару жүйесін жетілдіріп, орталықта және жергілікті орындарда кадр саясатын қайта қарау керек. Жаңа экономика үшін кадрлар даярлау – біздің аса маңызды міндетіміз;
– парақорлықпен және қылмыспен бітіспес күресті жалғастыру керек;
– тиімді кадрлар резервін құру керек.
4. Партия беделін арттыру жөніндегі міндеттер
«Нұр Отан» ХДП-ның рөлі мен беделін арттыру мақсатында мен орталықтағы да, сондай-ақ жергілікті жердегі де партия органдарының жұмысын жүйелі қайта құруды жүзеге асыруды ұсынамын.
Бірінші. Партияның 2020 жылға дейін есептелген жаңа бағдарламасын әзірлеу керек.
Мұның өзі Қазақстанның жоғарыда айтылған елді индустрияландыру мақсаттары негізінде дағдарыстан кейінгі жаңаруы жөніндегі жұмыстың негізгі сұлбаларын айқындайтын жүйелі, мақсатты құжат болуға тиіс.
Ол барлық деңгейдегі орындаушылық биліктің бағдарламалық құжаттарын әзірлеудің негізіне айналуы керек.
Партия бүкіл елдің интеллектуалдық күштерін біріктіруге тиіс. Партия аппараты Президентке, Үкіметке, Парламентке идеяларды пісіріп-жетілдіретін «ақыл-ой орталығына» айналуы қажет.
Партияда Инновациялық идеялар жөнінде комитет құрып, оған креативтік ойлай білетін жаңа адамдарды тарту керек.
Екінші. Партияның басшы кадрларын күшейту, ішкі партиялық кадрлық жұмысты жолға қою маңызды.
«Нұр Отанда» барлық деңгейдегі партия қызметкерлерін жұмысқа қабылдаудың нақпа-нақ өлшемдері болуға тиіс. Партияға кімдерді қабылдап жатқанымызды ықтияттап талдау керек. Сан қуудың қажеті жоқ.
Партия кадрларының бойында көшбасшылық қасиеттер мен кәсібилікті ұдайы арттыру үшін партиялық-саяси оқу желісін күшейту маңызды.
Ішкіпартиялық тәртіпті анағұрлым арттыру, Партиялық бақылау комитетінің жұмысын күшейту қажет.
Партия Жарғысының, Парламент Мәжілісі мен мәслихаттардағы фракциялар туралы ереженің қатаң сақталуына қол жеткізу керек.
Үшінші. Партияның ұйымдық-саяси жұмысын белсендірек ету қажет.
Үкімет пен әкімдер шешімдер қабылдарда партия басшылығымен тұрақты ақыл-кеңес құрып тұрғаны жөн.
«Нұр Отан» ХДП жұртшылықтың түйткілді мәселелеріне үнқатудың тиімді жүйесін құрғаны жөн.
Бірінші тоқсанда ғана партия орталық аппаратының қоғамдық қабылдауына 1530 хат келіп түсті. Бұл адамдар партияға сенеді дегенді білдіреді. Сондықтан адамдарға белсене көмектесуді жалғастыру керек.
Бүгінде партия парақорлықпен және сыбайлас жемқорлықпен күресте Үкіметке белсенді де іскерлік тұрғыда көмектесіп келеді. Осы жұмыстың арқасында 900-ге жуық шенеунік қылмыстық жауапкершілікке тартылды. Олардың арасында құқық қорғау органдарының қызметкерлері аз емес. Мәселен, Қоршаған ортаны қорғау министрлігінде бүкіл бұрынғы басшылық заңдарды бұзуға араласқан болып шықты. «ҚазМұнайГаз» бен темір жолдың бұрынғы жетекшілері түрлі мерзімдерге сотталды.
Бізге бұл жұмысты жалғастырып, сыбайлас жемқорлармен табанды түрде күресетінімізді баршаның түсінуіне жету керек. Тәртіп бұзатындар – 1 пайыздан аз, қалған 99 пайызы – адал адамдар. Нақ осылар сыбайлас жемқорлықты жеңуге тиіс.
Әлеуметтік шиеленістерді қарау және тарқату жөнінде Қоғамдық кеңестер құрылуы керек. Ұжымдарға батыл түрде бару керек. Қоғамдағы тұрақтылыққа қатер төндіретін жәйттерге үн қату қажет. Елге залалын тигізетін үндеулерге тойтарыс беруге әзір болайық.
«Нұр Отанның» партиялық мақсаттарын қолдайтын қоғамдық бірлестіктер желісін құру жөнінде ұдайы жұмыс жүргізу қажет.
Партия қызметінің түйінді бағыттарының бірі Қазақстан қоғамын ұзақ мерзімді кезеңге топтастыру болып табылады.
Бұл үшін «Нұр Отан» партиясының Қазақстанның саяси жүйесінде ұзақ мерзімді перспективада басымдыққа ие болуына қажетті жағдайларды жасау керек.
Төртінші. «Нұр Отан» партиясы қоғамда құндылықтардың дұрыс жүйесін қалыптастыру жөніндегі жұмыстың көш басында болуға тиіс.
Дағдарыс ашып көрсеткен ішкі проблемалардың үлкен бір бөлігі қоғамның рухани ахуалымен байланысты.
Арзан несие түрінде қолға түсе қалатын жеңіл ақша ысырапқорлықтың өршуіне әкеліп соқтырды.
Аста-төк молшылыққа және виллалар салып, қымбатқа түсетін мерейтойлар, үйлену тойларын өткізіп «жарысуға», тағы басқаларға қыруар ақша оңды-солды шашылатын болды. Қазір оларға халықпен бірге екенін көрсету керек. Олардың қайырымдылық қорлары мен жаңа жұмыс орындарын құрғаны қажет.
Қоғамда еңбекқорлық, кәсіби тұрғыдан өсуге және парасаттылық тұрғысынан жетілу сияқты құндылықтардың қадірі кете бастады. Мейірімділік, көмек қолын созу дәстүрлері ұмыт болуға айналды.
«Нұр Отанның» идеологиялық жұмысы қоғамда рухани-парасаттылық құндылықтардың жаңа жүйесін орнықтыруға бағытталуға тиіс.
Жастар арасында этносаралық келісім мен отаншылдық құндылықтарын әспеттеу, экстремизм мен ұлтшылдыққа, заңдарды бұзу мен қылмысқа төзгісіздік сезімін табанды түрде қалыптастыру қажет.
Мұның бәрі партияның «Жас Отан» жастар қанатының бірінші кезектегі міндеттері.
2010 жыл – бұл біздің ЕҚЫҰ-ға төрағалық ету жылымыз. Бұл Қазақстан үшін жоғары құрмет және жауапкершілік. Біз өзімізге көрсетілген сенім үшін ЕҚЫҰ-ға мүше барлық мемлекеттерге алғыс білдіреміз. Біздің міндетіміз – осы миссияны лайықты атқару. «Нұр Отан» партиясы да «Еуропаға жол» бағдарламасын орындауға қосылуы тиіс.
Біз үшін екі жылдан кейін аталатын айрықша дата – Қазақстан Тәуелсіздігінің 20 жылдық мерейтойы аса ауқымды идеологиялық мәнге ие.
Бұл мерейтойға біз тыңғылықты дайындалуымыз керек.
Мерейтойды мерекелеу қазақстандық мемлекеттілік пен отаншылдықты нығайтуға септесуге тиіс.
Бұл датаны экономикада, әлеуметтік салада, ғылым мен мәдениетте жаңа жетістіктермен қарсы алу жөн.
Мерейтойға дайындық аясында адамдарға аяғынан нық тұру сезімін, Отанымыздың лайықты болашағына сенімділікті сіңіре білу шарт.
Инновациялық даму, тұрмыс деңгейін жақсарту, қоғамдағы тұрақтылық – міне, партияның үш тұғырлы міндеті мен басты ұраны осы.
Құрметті делегаттар!
Қадірлі қауым!
Халқымыз бізден қоғамды жаңартып, рухани серпіліс беретін батыл шешімдер күтіп отыр.
Партия ел-жұрттың артқан сенімін де, үмітін де ақтауға міндетті.
Келбеті кемел, халқы дәулетті, экономикасы өскелең, ел-жұрты тату-тәтті, қоғамы орнықты мемлекет – міне, еліміздің дағдарыстан кейінгі дамуының негізгі көрсеткіші осы болмақ.
Бүгінде «бәрі жаман» дегенге сене қоятын ешкім жоқ. Қарапайым халық өзінің мұң-мұқтажына құлақ түретін, іспен жауап беретін партияға, яғни «Нұр Отанға» ғана сеніп отыр.
Ұлт мұраты, ұрпақ болашағы жолындағы жасампаз істердің барлығының басында «Нұр Отан» жүруі керек.
«Нұр Отан» өзінің алдына қойған бұл мақсатына жетеріне толық сенеміз.
Ол үшін партия – заман талабына сай жаңашыл болуы тиіс. Саяси бәсекеде өмірді жақсартуға барынша қабілетті болуы керек. Көпшілік қолдайтындай ел сеніміне лайық бола білуі міндет.
«Нұр Отанды» мен осындай партия деп білемін.
Біз алдағы уақытта да ойға алған барлық шаруаны бірлесіп жүзеге асыратын боламыз. Сөйтіп, Қазақстанды қуатты мемлекетке айналдырамыз.
Ол үшін бізде барлық мүмкіндіктер бар екенін мен айттым. Ендеше, асқақ мақсат жолында бәріміз бір кісідей жұмылып, нақты іске кірісейік, ағайын.
Баршамыздың туған Отанымыз – Қазақстанымыз жасай берсін!
Байтақ еліміздің мәртебесі биіктеп, әрдайым мерейі үстем бола берсін!
«Егемен Қазақстан» газеті, 16 мамыр 2009 жыл.
Елімізде кертартпалар да бары ескерілсе екен. http://www.daruisholgen.com/580.html сайтындағы жорналшылардың сыбалуы – осы мақаладағы бағыт-бағдарлармен қалай ғана үндесуі мүмкін?