Бұл ең алдымен өзіміз үшін тиімді
Қандай да Заңның қабылдануы, оған уақыт талабымен немесе қажеттіліктен енгізілетін өзгерістер қалай дегенде де адам игілігі үшін жасалатыны белгілі. Уақытша тіркеуге қатысты мәселені де біз осы тұрғыдан қарастырғанымыз дұрыс. Егер есеп дұрыс жүргізілмесе, адамдардың қайда тіркелгені анық болмаса, бұл жағдайды қиындатып, көптеген проблемалар тудыруы мүмкін.
Әрине, көпшіліктің қандай да жаңалықты бірден қабылдап кетуі кейде қиынға соғады. Тіпті оның оң нәтижесіне ой жүгіртпей, көзге түскен теріс жақтарына мән беру жағдайы да кездесіп қалатыны бар. Сондықтан уақытша тіркеудің мәні неде, оның жалпы қоғам үшін пайдасы қандай деген сауалдардың жауабын көпшілік нақты білуі тиіс.
Бұл орайда тиісті орындардың жауапты қызметкерлері бұқаралық ақпарат құралдарының мүмкіндігін пайдаланып, көпшілікпен тікелей байланысты болғаны жөн деп есептеймін.
Менің байқауымда бұл тіркеудің негізгі мақсаты — бір жерден екінші жерге түрлі мақсат-себептермен келген адамдардың санын білу, нақты деректерді қолда ұстап отыру. Осындай жұмыстарды жүргізу аймақты дамытудың мемлекеттік және өңірлік бағдарламасын дайындау барысында да, әр елді мекеннің даму әлеуетін анықтауда да маңызды рөл атқаратыны сөзсіз.
Елімізде көші-қон, тіркелу мәселелері қай кезде де Мемлекет басшысы тарапынан оң назарда ұсталып келеді. 1993 жылы «Қазақстан Республикасындағы паспорт жүйесі туралы ереже», 2000 жылы «Халықты құжаттандыру ережесі», сондай-ақ 2011 жылы «Ішкі көші-қонды тіркеу ережесі» қабылдануы осының бір айғағы. Осының бәрі азаматтардың игілігіне, елімізде заңдылықтың сақталуы жолында жасалып жатқан шаруалар деп ұғамын. Ал уақытша тіркелу — сол жұмыстардың жетілдірілуі, заңды жалғасы іспетті.
Адамдарды тұратын жері бойынша тіркеудің тиімді жақтары барлығы сөзсіз. Өз еліміз ішінде бір айдан астам уақытқа барған адам міндетті түрде сол тұратын жері бойынша тіркеуге алынуы тиіс. Мұндай тіркеу жаңадан ашылған жаңалық емес, әлем бойынша қалыптасқан үрдіс екен. Біздің елімізде де тұрғылықты жері бойынша немесе уақытша тұрғын жері бойынша тіркеу заңмен қарастырылған.
Бәріміз үшін талап бірдей. Сондықтан Заң талабы мүлтіксіз орындалуы тиіс. Мәселен, тіркелмей тұрып жатқандар үшін әкімшілік жауаптылық та көзделуі дұрыс деп ойлаймын. Заңға сәйкес, басқа жақтан келген азамат тұрғылықты жері бойынша тіркелмеген болса, онда сол үйдің иесі жауапқа тартылады. Бұл бір пәтерге адамды есепсіз тіркей берудің жолын кессе, екіншіден, тұрғылықты жері бойынша тіркеусіз жүруге тыйым салады. Мұның барлығы сол жерде тұратын адамдардың тыныш тұрмысы мен қауіпсіздігі үшін қажет.
Адамдар игілігі деген мәселені жандандыра түсетін болсақ, егер кім-кім де уақытша тіркелмеген болса, мемлекеттік қызметтерді, медициналық қызмет көрсетулерді, басқалай әлеуметтік көмектерді пайдалана алмайды. Сондықтан ол ең алдымен өзі үшін міндетті түрде тіркелуі тиіс. Тіркеусіз жүрген құқықбұзушыға алдымен ескерту жасалады, сонымен бірге тіркеуге тұруға мүмкіндік беріледі. Яғни бірден айып салынбайды.
Теледидар арқылы сұхбат берген өкілетті орган қызметкері тұрғылықты немесе уақытша мекенжайы бойынша тіркеу туралы заң талабына енгізілген өзгерістер азаматтардың мүддесін барынша тиімді қорғауға, сондай-ақ, ішкі көші-қонды бақылауды жақсартуға мүмкіндік беретіндігін айтты.
Менің айтарым — заң талабын мүлтіксіз орындауға дағдылансақ, бұл ең алдымен өзімізге жеңілдік әкелетінін есте ұстау.
Владимир КОРЕНЬКОВ,
Ақтөбе облысының құрметті азаматы.